در انتظار امام موعود 2

به نام خدا

السلام عليك يا بقيه الله الاعظم (روحي له الفداء)

 

متن سخنراني ۲ با عنوان  "در انتظار امام موعود "

 

الحمدلله رب العالمين بار ء الخلايق اجمعين ،وصلي الله علي سيدالانبيإ والمرسلين حبيب اله العالمين إبى القاسم محمد وعلى آله الطيبين الاطيبين الانجبين الهداة المهديين سيما الامام المبين والكهف الحصين و غياث المضطر المستكين و خاتم الائمةالمعصومين،صاحب الهيبة العسكريه والغيبة الالهيه ، و معدن العلوم النبويه سيدنا و مولانا و امامنا و هادينا بالحق ،الامام المهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و لعنة الله علي اعدائهم ابدالابدين و دهر الداهرين .

 

هزار دشمنم ار مي كنند قصد هلاك

                                        گرم تو دوستي از دشمنان ندارم باك

مرا اميد وصال تو زنده مي دارد

                                     وگرنه هر دمم از هجر توست بيم هلاك

 

با عرض سلام خدمت حضار عزيز و بزرگوار ، ايام ميلاد قطب عالم امكان ، بهاردلهاي مومنان و شادابي بخش روزگاران همه آزاد مردان و آزاد زنان جهان حضرت  بقيه الله الاعظم (روحي و ارواح العالمين لتراب مقدمه الفداء) را به پيشگاه آن بزرگوار و شما شيفتگان و دلدادگان و محبين اهل بيت عصمت و طهارت تبريك و تهنيت عرض مي كنم .

مبحثي را كه مي خواهم امشب چند دقيقه اي  را پيرامون آن خدمت شما بزرگواران صحبت كنم پيرامون واژه اي است كه مطمئنا با معناي آن ناآشنا و بيگانه نيستيد و آن را در زندگي عاطفي و احساسي خود تجربه كرديد همه موجودات از آغاز آفرينش و خلقتشان انتظار را تجربه كرده و با آنها اجين شده است ؛ از دانه اي كه در زمين قرار گرفته تا لحظه اي كه درخت شده و ثمر مي دهد انتظار را تجربه كرده تا آن مادري كه 9 ماه فرزندش را در درون خود نگهداري و پرورش مي دهد تا روزي او را در سلامت ببيند ، دانش آموزي كه 12 سال درس مي خواند به اميد اينكه پس از آن در كنكور شركت كرده وبا موفقيت وارد دوران جديد ي از عمر تحصيلي خودش بشود او هم انتظار را تجربه مي كند ....

 

 

ادامه نوشته

در انتظار امام موعود

به نام خدا

السلام عليك يا بقيه الله الاعظم (روحي له الفداء)

 

متن سخنراني 1 با عنوان  "در انتظار امام موعود "

 

هزار دشمنم ار مي كنند قصد هلاك

                                        گرم تو دوستي از دشمنان ندارم باك

مرا اميد وصال تو زنده مي دارد

                                     وگرنه هر دمم از هجر توست بيم هلاك

 

با عرض سلام خدمت حضار عزيز و بزرگوار ، اعياد شعبانيه و سالروز ميلاد قطب عالم امكان ، بهاردلهاي مومنان و شادابي روزگاران همه آزاد مردان و آزاد زنان جهان حضرت  بقيه الله الاعظم (روحي و ارواح العالمين لتراب مقدمه الفداء) را به پيشگاه آن بزرگوار و شما شيفتگان و دلدادگان و محبين اهل بيت عصمت و طهارت تبريك و تهنيت عرض مي كنم .

 

مبحثي را كه امشب مي خواهم چند كلمه اي را پيرامون آن خدمت شما بزرگواران صحبت كنم ، واژه اي است كه قطعا و يقينا با معناي آن ناآشنا و بيگانه نيستيد و بارها و بارها آن را در زندگي احساسي و عاطفي خود تجربه كرده ايم ؛ بله عزيزان انتظار انتظار حسي است كه شدت آن اهميت و جايگاه محبوب را در ديد شخص منتظر بيان مي كند و در حقيقت روزنه اميدي است به اينكه روزي محبوبش را در اوج سلامتي و موفقيت خواهد ديد .با توجه به اينكه امروز در دوراني زندگي مي كنيم كه دوران غيبت امام عصر مي باشد وظايفي برعهده ما نسبت به آقا قرارگرفته كه در واژه انتظار خلاصه مي شود و زمانيكه واژه انتظار در كنار واژگان امام موعود قرار مي گيرد معنايي به عمق چاه غيبت آن حضرت كه بيش از 1200 سال از آن مي گذرد معنا و مفهوم پيدا مي كند .

صحبت پيرامون ابعاد انتظار چه ازبعد معنايي چه از بعد اهميت و جايگاه آن و چه از بعد ثمرات انتظار زمان بسياري را مي طلبد كه از حوصله زماني و مكاني مجلس خارج است اما به گفته شاعر :

آب دريا را اگر نتوان كشيد

                                هم به قدر تشنگي بايد چشيد

انتظار از مصدر باب افتعال و ازريشه " نظر " گرفته شده و به معني " به نگاه نشستن " و به توجه نشستن " مي باشد . وقتي به معناي احساسي وعرفي انتظار مي نگريم مي بينيم كه با معني لغوي آن تطابق دارد همچنين با توجه به موضوع بحث انتظار امام موعود از روايات و آياتي كه به واسطه اهل بيت عصمت و طهارت  به دست ما رسيده و در آنها درباره انتظار صحبت شده مي بينيم كه معنايي را ائمه براي ما شرح داده اند با معني لغوي آن تطابق دارد ...

ادامه نوشته